5 November -15 Rosa utan chalk

Man kan nästan inte tro att det är sant......
jag har scrappat ett kort helt utan chalk.
Tror inte att det hänt på väldigt länge,
om nånsin.....
Jag älskar ju shabby chic och vintage, chalk är ett måste ;)
 
 
Det blev iallafall ett kort utan idag,
och motivet är en supersöt ny
gummistämpel från Magnolia.
Jag beställde henne via Hannas Pysselstuga,
hon verkar va den enda svenska butiken som
säljer Magnolias stämplar nu för tiden.
Hanna brukar lägga in nya Magnoliastämplar som
förhandsbeställning, och sen beställer hon så många
som hon fått ordrar på.
Efter ett tag släpper även Magnolia stämplarna
i sin webshop, men man brukar få vänta länge på det.
 
 
Visst är hon helt underbar!
Kolla in det lilla ♥ i ögat ;)
Jag har stämplat henne på akvrellpapper och sen
färglagt henne med distresspennor.
Jag har använt dessa pennor:
Hud: Tattered rose
Hår: Antique linen
♥, byxor och hårband: Victorian velvet
Skor: Frayed burlap
Skugga runt: Weathered wood
Marken: hickory smoke
Vit tröja: Wink of stella - clear
 
 
Motivet är utskuret med spellbinderdies.
Kanterna på mönsterpapperna har jag distressat med
ett verktyg från Ingvild Bolme, men man kan skrapa
med en sax om man hellre vill det.
Lilla fjärilsraden är stansad med en die från Memory Box.
 
Vimplarna klipper jag på fri hand.
Mönsterpapper från Maja Designs babyserie.
Några blommor i kanten.
I mitten av blommorna, och runt kanten av motivet
har jag använt Stickles, färgen Star Dust.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Så fint!!!
Kramar om

2015-11-05 @ 08:59:11
URL: http://thereselittlecorner.com/fotoblogg
Postat av: Camilla

Jättefint kort med en såå söt stämpel:) Gillade fjärilswirlen väldigt mycket!
Kram och må så gott!

2015-11-05 @ 09:19:58
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Underbart fint rosa kort, me like:))Så söt Magnolia stämpel som du färglagt så fint:))Vimplarna blev så läckra också:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-11-05 @ 19:28:44
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Zora

Bläddrade bland mina kort idag och plockade ordning på dem. Upptäckte att jag har slut på tjejkort. Var går man för att få inspiration..... Jo naturligtvis till din blogg som är översållad av härliga tjejkort även den här sötnosen, ha en bra helg.

2015-11-06 @ 19:28:09
URL: http://lofquisten.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilket helt underbart kort! Älskar färgen och den söta stämpeln som du färglagt så fint. Blir jättefint även utan chalk =) Fjärilsslingan var jättefin. Ha en bra dag! Kram

2015-11-07 @ 10:13:24
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0