3 Mars -15 Svampar på våren

Idag är det heltokigt,
men jag har färglagt ett motiv med
svampar - trots att det är vår ;)
Hittade så fina digistämplar på 
Funkykits 
att jag bara måste göra kort
med dem trots att årstiden inte är den rätta.
 
Mönsterpapperet hittade jag i  mina gömmor,
så vet inte märke på det.
Runt motivet sitter en ram som jag stansat
ut med hjälp av en die från Cherry Lynn Design.
Mikaelas Scrapin och Helihak har många av de diesen.
Kika in i deras shopar för att se alla fina.
 
Motivet är färglagt med distresspennor och vattenpensel.
Jag har även glittrat vingarna med Wink of Stella,
som är en glitterpenselpenna som finns i olika färger.
Jag gillar den som är clear, för då blir det bara genomskinligt
glitter som man kan lägga på det man färglagt.
Jag har använt dessa distresspennor:
Hud: Tattered rose
Hår: Antique linen & Scattered straw
Gräshoppa: peeled paint
Klänning: Old paper(den gröna sorten)
Blommor i håret: Victorian velvet
Skugga runt: Weathered wood
Svampar och marken: Pumice stone
 
En påse med en tag i överst, den är inköpt på Panduro.
Liten tag under med ett linnesnöre i.
Mitt lilla prickiga hjärta.
Utstansat med en die från Cuttlebug,
som jag äntligen fått tag i en ny av(min gamla hade gett upp)
genom tips av en scrapvän. :)
 
 
 
Ett par veteax bakom blommorna.
Bakom motivet en bit gasväv.
Jag köper gasväv på apoteket, tänk att det finns scrap överallt ;)
Lilla vimpeln med grattis har jag klippt till själv
och sen rullat runt ett tunt virknålsskaft.
Runt alla kanter chalkar jag med brunt,
tycker det ger lite gammeldags look.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Åh så ljuvligt!! Det är nog vårmusseroner!! ;-)
Kul att kunna använda även de gröna Old Paper-pennorna - vet ju hur du har letat efter såna i "rätt färg".
Stämpeln är ju så söt och du har så många fina detaljer att njuta av!
Kram!

2015-03-03 @ 09:32:24
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Sååå gulligt svamp kort:)söt stämpel som du färglagt så snyggt som vanligt;)Du har dekorerat kortet sååååå läckert:) Tokgillar ju dina tags:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-03-03 @ 11:44:26
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Inga Larsson

Jättesött motiv...det är många fina detaljer att titta på, dina färger är härliga som de brukar vara.
Ha en bra dag
Kram från Inga

2015-03-03 @ 13:54:51
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.se
Postat av: Anonym

Awww..... sååå himla gulligt kort!! Stämpeln är riktigt söt minsann :)

Kraaaaam Maritha

2015-03-03 @ 17:11:24
Postat av: Anonym

Vilket fint kort! Det finns inga tillfällen då ev stämpel med svampar inte passar :-) Fina dekosar. Kram

2015-03-03 @ 20:56:42
Postat av: Maria

Verkar som det inte gick att kommentera från mobilen, min kommentar från igår: Vilket fint kort! Det finns inga tillfällen då ev stämpel med svampar inte passar :-) Fina dekosar. Kram =) Kram

2015-03-04 @ 18:14:18
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Anonym

ÅÅ så härligt kort!! Så snyggt färglagt å alla fina detaljer!

2015-03-07 @ 21:30:02
Postat av: Cecilia

Helt underbar stämpel, förstår att du ville använda den, å så många snygga detaljer!

2015-03-07 @ 23:21:15
URL: http://katzja.blogg.se
Postat av: Camilla

Otroligt fint kort. Jättesöt stämpel, som du färglagt såå fint:) Jag har en liten nyfiken fråga: Var kan man köpa glitterpenseln Wink of Stella?
Kram och ha det fint!

Svar: Wink of stella finns på flera olika scrapbutiker. Vet att den finns hos Helihak.se Pyssloteket i Stockholm, Engströms i Avesta bl.a.
Åsa/asamia

2015-03-10 @ 13:51:21
URL: http://kortmillas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0