24 Januari -15 Puss och kram

Jag fick hem en Sagastämpel från Scrap och Ting
nu i veckan, och naturligtvis måste jag
testa att stämpla och färglägga direkt ;)
Sen blev motivet liggandes tills ikväll.
Jag har haft en hemsk hosta sen lördan före jul,
som suttit i både dagar och nätter.
Den vill aldrig ge sig av och jag är rätt påverkad av den.
Jag jobbar, men orkar ingenting när jag kommer hem.
Kändes skönt att få ett kort gjort ikväll iallafall,
för imorrn ska vi ha scrapträff och då vill jag
orka scrappa hela dagen.
Håll tummarna för att det funkar ;)
 
Bildmålarnas papper och söta Saga blev en bra kombo.
Jag har färglagt henne med distress markers och vattenpensel.
I mitt tycke är Sagastämplarna lite för stora, hade räckt med ca 9 cm
för att få till de stora partierna bra med skuggor.
Plus att det passar bättre till 15 x 15 cm kort
om man har något mindre motiv.
Det här motivet mäter drygt 10 cm på höjden.
Är så glad att det kommit nya stämplar
att skapa med, inspireras så mycket av att
få hem nya stämplar.
Både gummi och digitala är favoriter just nu.
 
Jag har skrivit ut digitexten Puss och kram
från Pysseldags som snart kommer i butiken,
och sen stansat ut den i en rund punch.
Stämpelsläppet på nya fina textstämplar
är i månadsskiftet jan/feb.
 
Hoppas du får en fin lördag.
Själv scrappar jag hela dagen.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Onkis

Verkligen ett fint kort, gillar dom fina papperna och den söta stämpeln, hoppas att du/ni får det kul på pysselträffen och att hostan håller sig borta.
Kram!

2015-01-24 @ 11:04:28
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Mycket vackert kort i blå toner, me like:))
Söt stämpel som du färglagt sååå snyggt:))
Jätte söt spets bakom motivet:))))
Hoppas att ni får en jätte trevlig scrapträff och att hostan håller sig i schack:)

Må så gott
Kramizar Marie

2015-01-24 @ 11:34:18
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Maria

Förstår att du blir inspirerad av så fina stämplar, söt flicka som är färglagd så fint. Kram

2015-01-25 @ 20:25:50
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du har färglagt håret helt fantastiskt snyggt!

2015-01-25 @ 21:37:04
Postat av: Anna

Så fint kort! Hon är så FIN lilla Saga !!! Härligt med det blå och det söta lilla hjärtat :) Ha det gott! Kram Anna :)

2015-01-26 @ 09:06:07
URL: http://urascrap.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0