15 Oktober -14 Glittrande jul

När jag var till Avesta träff och mässa i lördags hittade jag fina glittriga bokstäver.
Såklart måste jag testa dem direkt, och det blev ett julkort med
glittrande God Jul på.
 
Jag har använt en motiv från Magnolias julkollektion förra året.
Gillar den här söta flickan med det fina äpplet.
Jag har färglagt henne med distresser.
Det är lite svårt att hitta bra röda färger, tycker jag.
Ofta flyter de ut, eller är inte så julröda som jag vill.
Nu har jag hittat en favorit bland distresspennorna, den heter
Festive Berries.
 
I kanten sitter ett par vimplar som jag klippt själv.
Ovanpå dem ett par snöflingor som jag stansat med en punch
från Martha Stewart och en swirl som jag gjort med en die
från Cherry Lynn Design.
Längst upp en fin snöflingecharm som jag köpte hos Helihak.
 
När man köper bokstäver som det redan är klister på,
sätter jag alltid en extra sträng lim på dem
för att de inte ska lossna.
Har märkt att de ibland lossnar innan man hunnit 
skicka kortet, och sånt är trist.
Nedanför snöflingan sitter den andra delen
av Cherry Lynn Designswirlen.
Den förpackningen jag köpte innehåller två dies.
 
Tack för att du besökte mig idag,
jag hoppas du kikar in snart igen.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Det här julkortet blev en 10-poängare, sååå fint:))
Gillar blått till julkort:) Stämpeln var ju så söt och du har färglagt den så fint, som vanligt:)
Dina vimplar blir alltid så snygga och bokstäverna var läckra:))
Jag brukar också sätta lite lim bakom annars lossnar de jätte lätt.

Jag har gjort ett nytt inlägg i min blogg;) Kika gärna in.

Må så gott
Kramizar Marie

2014-10-15 @ 09:50:53
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Camilla

Såååå fint julkort i lugna och fina färger. Jättesöt stämpel. Bokstäverna var verkligen fina de med:)
Kram och ha en bra dag!

2014-10-15 @ 14:03:56
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: bili

Snyggt kort, gillar den grå tonen och glittret. Motivet är en av de söta Magnolias juliga.
kram bibbi

2014-10-15 @ 15:16:42
URL: http://kortfonstret.blogspot.se
Postat av: Maria

Åh, så fint detta kortet blev. Stämpeln är så fint färglagd och det är så fina milda färger tillsammans. Superfint! Kram

2014-10-15 @ 22:06:10
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0