17 Juli -14 Tiddly Inkstämpel

Trots att det är mitt i varma sommaren,
gjorde jag ett kort med den söta stämpeln från
Tiddly Ink
Hon värmer sig med en kopp het choklad
och har sina fina öronmuffar på sig.
Du hittar henne direkt om du klickar HÄR
 
Jag tycker det ser ut som om lilla fågeln och hon är riktigt bra vänner.
Därför använde jag texten "Du och jag" från
Momas lil´shop of stamps
Hon har många fina texter både på svenska och engelska,
som passar till de flesta tillfällen.
 
a
Motivet är utskrivet på laserskrivare, på akvarellpapper.
Jag har sen färglagt med distress markers.
Jag använder vattenpensel när jag färglägger.
Det finns en demo om du vill se hur jag gör när jag färglägger.
Kika HÄR 
 
Mönstrade papper från 6"blocket The sweetest thing
från My Minds Eye.
Jag hade turen att hitta det fina blocket på rea
när jag var i Avesta på mässa i våras.
I många block gillar man bara vissa papper, men i det här
hittade jag gobitar på varenda sida, antingen på framsidan
eller på baksidan eller både och....då är det svårt att välja.
Mums!
 
Det som är bra med Momas stämplar, är att man kan skriva
ut dem i vilken storlek man vill. Jag har anpassat den här
utskriften att passa i min punch från Stamp´ín up.
 
Bakom motivet har jag satt en bit gasväv från Apoteket.
Tänk att man kan hitta scraprelaterade saker på nästan alla affärer ;)
 
Tipsa gärna om vad du använder till scrap,
som inte egentligen är ämnat för scrap.
Man kan alltid tipsa varandra, sånt är skoj!
Jag använder tex Biltemas dubbelhäftande tejp
och distanskuddar.
De är superbra!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Tycker motivet passar ypperligt även på sommaren, en kopp choklad är aldrig fel ;) Söt stämpel! kram

2014-07-17 @ 10:31:01
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Maritha

Åhhhh så många fina kort du har gjort. En ren inspiration att få titta på allt fint du gör.... :)

Kram i värmen

Postat av: Margareta

Åh så fint kort och en så söt liten tjej! Snygga papper i milda färger - förstår verkligen att de faller dig i smaken!!
Kram!!

2014-07-17 @ 16:58:39
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Camilla

Åh, vilket sött kort. Sååå söt stämpel och den fina texten. Detta gillade jag jättemycket.
Kram och ha det fint i värmen!

2014-07-19 @ 09:22:11
URL: http://kortmillas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0