19 Januari -14 Panduros lilla block

Idag sprang jag in som hastigast på Panduro.
Jag hittade ett superfint litet block.
De hade verkligen tänkt till, det var papper som var 14x14 cm.
Perfekt, för jag slapp skära alls i det.
Ibland får man ju skära bort en massa fint i kanten
för att få det att passa på ett 15x15 cm kort.
 
Blev inspirerad att scrappa, så jag satte mig en stund direkt när vi kom hem.
Fick till ett kort med ett motiv jag köpt hos Hannas Pysselstuga.
Den nya serien kom hem i veckan hos Hanna, och jag fick snabb leverans.
Visst är hon söt!
 
Stämpeln heter "Write a message Tilda"
Jag har färglagt henne med distresspennorna.
Runt kanten av motivet har jag lagt ett lager Frantage.
Det är embosspulver (olika grovt) som man värmer.
Här har jag använt ett i rosa - vitt och guldglitter.
 
Grattis har jag skrivit med en dymo som jag satt ett papper
i istället för klisterremsan man brukar ha i.
Jag använde ett sånt cardstock som är tvåfärgat - ett på utsidan
och en annan färg inuti.
Det gör att man kan sandpappra lätt på texten för
att få den att framträda.
 
Lilla hjärtat är stansat med en die från Magnolia.
Den köpte jag också hos Hannas Pysselstuga.
Jag hittar den inte i shopen just nu, men fråga Hanna så ordnar det sig nog.
 
Tack för titten!
Kul att du kikade in, skriv gärna en rad så hälsar jag på hos dig.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Åh så jätteläckert kort du gjort! Underbart färglagt och med så många fina detaljer och så vackra papper!
Kram!!

2014-01-19 @ 21:30:08
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Maria

Vilket sockersött kort, gullig stämpel. Så fint hjärta, både det rosa och det vita. Kram

2014-01-19 @ 21:31:10
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: bili

Vackert kort. Perfekt storlek du fick tag på, håller med om att man oftast får skära bort en bit. Snyggt med det utstansade hjärtat. kram bibbi

2014-01-19 @ 21:52:07
URL: http://kortfonstret.blogspot.net
Postat av: Inga

Jättefint kort....många fina detaljer....särskilt hjärtdiesen...frantage har jag inte testat än.
Tack för kursen häromsisten....använt den en del.
Kram Inga

2014-01-19 @ 22:27:57
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Sara

Underbart kort! Vill du berätta vad stämpeln heter? Är sugen på några fler Magnolia..har bara några få.

Mycket fint!
//Sara

Svar: Stämpeln heter "Write a message Tilda". Jag köpte henne hos Hannas Pysselstuga.
Åsa/asamia

2014-01-20 @ 07:41:19
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Sååååå gulligt kort med en så söt stämpel som du färglagt så fint:))Det där med frantage blir ju sååååå läckert:))
Mycket smart med papper som är 14x14 cm:)Hjärtdiesen var så vacker:) Häftigt det där du gjorde med dynamon:)

Må så gott
Kramizar Marie

2014-01-20 @ 10:58:20
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Lisa-olsi

Snyggt och gulligt kort,
Fint med "glitter-ramen"
och söt stämpel :)
Ha en bra vecka // Lisa

2014-01-20 @ 13:14:45
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/
Postat av: Pernilla

Jag tittar på din sida varje dag nu sen jag upptäckte dig. Så fina saker du gör! Kul att du även beskriver hur du gjort och vad du använt. Jag har precis beställt Distress pennor och ska försöka mig på det. Övning ger färdighet. :D
Ha en trevlig dag.
Med vänlig hälsning Pernilla "hobbyscrappare"

2014-01-22 @ 06:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0