2 December -14 Onsdagsträff på Scrapdraken

I onsdags tog jag semester
och lurade med mig min mamma till Uppsala.
Jag ville shoppa på New Yorker, som vi inte har
här i stan, och så var det onsdagspyssel på Scrapdraken.
Vi hade en underbar dag med massor av inspiration,
shopping och god mat.
Vädret var inte så bra. Vi mötte en tjock dimm söder om Gävle
och sen var den med oss hela dan tills vi kom hem igen.
 
Jag hade inte med mig så mycket pyssel, 
utan hade bara tänkt färglägga.
Den tanken blev en annan när jag hittade fina
reapapper i en låda.
Fick låna lite häftkuddar och en fin textstämpel,
resten hade jag själv.
 
Motivet är färglagt med distress markers.
Färgerna jag använt:
Hud: Tattered rose
Hår: Antique linen
Skugga runt: Weathered wood
Marken hon sitter på: Pumice stone
Klänning och skor: Old paper
Hjärta: Frayed burlap
Runt motivet har jag lagt en smal ram av
stickles, färgen heter Platinum (min favorit).
 
Den fina texten hade Marianne Gille suttit och stämplat och
embossat, massor av fina texter.
När hon sedan skulle klippa ur alla, blev hon lite smått less.
Jag tiggde åt mig en, som jag klippte ur och satte på mitt kort.
Hon hade köpt stämplarna hos 
Pysselmakaren
 
Ett par snurrblommor och några andra blommor
i kanten.
Jag satte spets längst ner på det prickiga papperet.
Om du är nyfiken på hur jag gör egna snurrblommor,
har jag gjort en liten demo du kan kika på.
 
Har du sett att Bildmålarna ska lägga ner?
Väldigt synd tycker jag,
för jag gillar både dem och deras fina stämplar.
De startade sin rea i shopen igår.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Men så gulligt kort du fick gjort på pysselträffen:)) Vackra papper och stämpeln var ju för söt och så fint färglagt:))Gullig textstämpel du fick:) Kul med en heldag med rolig shopping, pyssel och god mat:))
Tråkigt att Bildmålarna ska lägga ner, hon gör ju fantastiskt söta stämplar:) Jag har ganska många från henne:))

Må så gott
Kramizar Marie

2014-12-02 @ 10:34:02
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Maria

Supersöt stämpel och jättefint kort =) kram

2014-12-02 @ 19:02:01
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Anna

Åh, så fint kort du har gjort.. Låter som ni hade en härlig dag.. Tycker också det är tråkigt att bildmålarna lägger ner.. De har ju så otroligt söta stämplar.. Jag brukar köpa de när jag är på mässa, men nu var jag ju tvungen att göra en beställning.. Så svårt att välja bara.. :)

Kram Anna

2014-12-05 @ 07:20:28
URL: http://annaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0