8 Augusti -14 Värmen är nog här för att stanna...

Jag tror värmen är här för att stanna.
Nu har det varit varmt och soligt i stort sett varenda dag
hela juli. Härligt, men lite jobbigt också.
Man tar sig inte för nåt annat än att bada och sola.
Knappt jag orkar laga mat.
Satte mig på altanen och scrappade lite,
det är enda stället jag orkar vara på om kvällarna.
I scraprummet är det tokvarmt. Hjälper inte att vädra.
Solen ligger på där hela dagen.
 
Jag fick till ett kort i rosa med den söta
Tildan med snickarbyxor.
 
Jag har färglagt henne med distresspennor och vattenpensel.
Älskar dessa pennor, tycker det är så roligt att färglägga med dem.
Jag hade färglagt motivet redan förut, så det var bara att sätta
fart och skapa ett kort. Annars hade jag nog inte orkat ;)
Grattis är en stämpel jag designat själv.
Om du vill kan du köpa av mina stämpelark, just nu har jag rea.
De kostar just nu 100:- /ark plus porto.
Om du vill se hur arken ser ut, klicka HÄR
 
På den här sidan av motivet har jag bara stämplat halva stämpeln, sen
satte jag en blomma och en rosett över kanten.
Det hänger ner några pärlband under blomman.
 
Tack för att du kikade in idag.
Skriv gärna en kommentar om du orkar.
Alltid så roligt att se vem som kikat förbi.
 
♥  ♥  K  R  A  M  ♥  ♥
 
 
Vill även påminna om vår mässa i höst.
Mer info hittar du
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilket ljuvligt sött kort du gjort. Hon är verkligen söt, lilla Tilda.
Jag håller med dig om värmen. Jag orkar inte heller pyssla speciellt mycket.
Kram och ha en fortsatt trevlig helg:)

2014-08-09 @ 12:03:23
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Linda

Jättefint! Hörndien är sjukt snygg! Och så himla fint färglagt! Här har värmen börjat ge med sig lite, det är varmt, men inte tokvarmt. Idag är det mulet och risk för regn. Lagom till man ska på utomhusteater… ;)
Kramar

2014-08-09 @ 14:47:35
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/
Postat av: Cornelia

Supergulligt kort!

Låter mysigt att sitta ute och scrappa, men jag skulle antagligen springa benen av mej... för att hämta allt som jag behöver, men som fortfarande ligger kvar inomhus *S*

Ha en fortsatt underbar helg (och sommar!)!

2014-08-09 @ 20:24:34
URL: http://raggsocka1.blogspot.se
Postat av: Margareta

Finfint!! Kul att du "orkade" skapa lite i värmen!!
Jag har tur jag, som har ditt fina rum här i Björkebo att sitta i (det svalaste här!!)
Ha det gott i värmen!!
Kram!!

2014-08-10 @ 22:21:00
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Maria

Jättefint kort! Tildan är så söt med sina hängselbyxor och det utstansade hörnet var jättefint! kram

2014-08-11 @ 17:55:11
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0