22 Augusti -14 Grönt och rosa...

Grönt och rosa är fint ihop, tycker ni inte det?
 
Mönstrat papper från Bo Bunnys senaste serie Primrose.
Du hittar alla nyheterna hos Scrappweb.
För att komma direkt till papperna, klicka HÄR
 
Motivet är en gummistämpel från Magnolia.
Jag har stämplat henne på akvarellpapper och sedan
färglagt henne med distress markers och vattenpensel.
Jag använder en vattenfast dyna, eftersom linjerna annars
suddas ut av vattnet.
 
Jag har använt dessa distresspennor:
Byxor & skor: Frayed burlap
Tröja & rosetter: Bundled sage
Hud: Tattered rose
Hår: Antique linen & scattered straw
Skugga runt: Weathered wood
Marken hon står på: Pumice stone
 
Kanten har jag stansat med en die från Die-namics.
Visst är det fint med den streckade kanten, det ser precis
ut som om man rivit ut henne från ett block.
 
En bit juteväv under motivet.
Hjärtat är gjort med en die från Magnolia.
Gillar den dien, för man kan ha den ensam eller
i en blomsterhög. Passar till allt!
 
Några blommor och swirlar i hörnet nedanför tagsen.
 
Vill även tipsa om den fina rosa skärunderlägget som du hittar hos
Scrappweb.
 Det finns flera olika sorter i rosa under Verktyg/Tillbehör.
 
 
Tack för att du besökte min blogg,
varmt välkommen åter!
 
 
 
 Vi ses väl på Gävlemässan 27 september ;)
Varmt välkommen!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Såååå fint ditt grön/rosa kort blev, me like:))
Stämpeln var sååå söt och som vanligt fint färglagt:))
Du gör alltid så läckert med dina tags:)
Papperna och diesen gillade jag jätte mycket:)))

Ha en fin helg
Kramizar Marie

2014-08-22 @ 10:04:22
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Anonym

Jättefint kort i varma och mysiga färger.
Kram och ha en underbar helg!

2014-08-22 @ 12:14:46
Postat av: Maria

Härligt kort, grönt och rosa funkar alldeles utmärkt ihop =) Söt Magnolia med hängselbyxorna på. Kram

2014-08-22 @ 18:05:39
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Margareta

Superfint kort med en söt liten Tilda (även om jag tycker att hon blivit väl "storögd", men det är ju inte ditt fel ;-)
Som vanligt bjuder du på så många härliga detaljer att vila ögonen på - jag kanske också blir "storögd" av det ;-)
Ha det gott tills vi ses!
Kram!!

2014-08-24 @ 01:06:10
URL: http://mormormargareta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0