30 Oktober -12 Inspiration...

Jag får inspiration från många olika ställen.
Jag letar inspiration på nätet i bloggar och forum,
i tidningar och på mässor och träffar.
På Facebook har jag gått med i många olika
scrapgrupper, där det finns otroligt många fina
kort och länkar till bloggar där jag kan hitta massor.
Var hittar du din inspiration?
 
När jag får hem nya stämplar får jag också massor av inspiration.
Jag älskar nya fina motiv som jag bara vill skynda mig
att färglägga.
Här har jag lånat en stämpel av en scrapvän,
ett motiv jag själv inte har köpt. Man kan inte ha ALLT,
men har man tur kan man bytlånas med en vän på en träff
och se om man gillar motivet så mycket att man vill köpa en egen.
Vissa stämplar räcker det att färglägga ett par gånger, sen har
man tröttnat - medans man kan färglägga andra motiv massor
av gånger utan att tröttna.
 
Den här stämpeln är köpt hos
 
Jag har färglagt henne med Distress markers.
 
En kantstans från Tim Holtz med fina snöflingor
pryder den här kanten.
Spetsen är köpt på en loppis.
Ibland sätter jag fast spets med dubbelhäftande tejp,
min favorit är Biltemas dubbelhäftande. Den sitter som
berget och är lätt att klippa i lagom tjocka remsor.
Ibland, som nu - har jag häftat fast spetsen med häftapparat.
 
 
God Jul-texten är utskriven på datorn.
Klippte små vimplat som jag satte bakom God Jul-vimpeln.
 
Jag vill tacka alla mina besökare för att ni orkar
kika in här och se mina kort och skriva små söta
kommentarer så ofta. Jag blir så glad, och jag försöker
verkligen hinna med att skriva hos er också. Ibland hinner
jag inte med, och då får det vänta tills jag har en stund över
när jag går på bloggrunda och skriver hos alla jag hinner in till.
 
Tack för att ni finns, ni betyder så mycket för mig!!!!
 
♥ ♥ ♥ K R A M ♥ ♥ ♥
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Riktigt kallt vintermysigt kort som blir varmt av den energi, blommorna och de färger Du valt att färglägga i :-)
Underbart att Du är så kkreativ!
Jag hämtar inspiration runt om i många bloggar men älskar även de pysseltidningar som finns! Kollar i någon bok ibland också och kan åka på någon scrapträff. Kul att kunna ge varandra så mycket!
Tack för tipset på Facebook, ska kolla runt där mer.
Ha en fortsatt fin dag!

Kramar Lisa!

2012-10-30 @ 09:01:51
URL: http://softangelwings.blogspot.se/
Postat av: Annette Lundström

Tack för tips om Facebook och Biltemas tejp, får nog bli ett besök dit. Jag beundrar som vanligt din färgläggning och förstår att du gillar att få försköna nya stämplar. Kram!

2012-10-30 @ 15:40:59
URL: http://pysselfarmor.blogspot.com
Postat av: Nina

Vackert kort, det är bra när man kan låna stämplar av varandra. Vilken bra ide att sätta fast spets med dubbelhäftande tejp, det skall jag pröva. Ha en bra dag. Kram.

2012-10-30 @ 16:24:21
URL: http://ninascrapbooking.blogspot.se/
Postat av: Iffa

Hej!
Ja det tar tid att hälsa på överallt =)
Superfint kort du gjort igen!!
Jag gillar att du satt flera tags på vänstersidan, gav ett maffigt och härligt intryck på kortet!
Superfin stämplen du fått låna och som alltid underbart färglagd =)
Själv färglägger jag typ aldrig motiv men förstår vad du menar med att vissa räcker ett par gånger och vissa tröttnar man nog aldrig på =)
Kram på dig!

2012-10-30 @ 17:11:26
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Elisabet

Jag får mest inspiration från bloggar - din, bl.a :)
Ser saker i "vanliga" sammanhang också, och tänker att "ja, dom där färgerna är snygga ihop" eller "sätter man två papper ovanpå varandra på det där sättet när man scrappar så blir det nog bra" osv.

Ett jättefint kort och snygga detaljer!
Kram på dig!

2012-10-30 @ 18:49:54
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: http://pysselsandra.blogspot.se

Hej Åsa hoppas allt är bra med er?

Så underbart kort med en jättefin stämpel som du fått låna av din vän. Vi brukar också låna stämplar av varndra på träffar och det är ju så bra så slipper man köpa det som en god vänn har. Tack för tippset om tejpen föresten den köpte jag ju när vi var på mässan i vårast men har glömt bort den totalt!!Ska försöka använda den nu. Sen tycker jag väldigt mycket om din fina spets den var väldigt vacker.

Ha det så bra och hoppas ni tar er hem trotts Sandy nu, kramar Sandra!

2012-10-30 @ 19:43:38
Postat av: Maria

Tänker på er, och hoppas ni har haft en bra resa trots stormen. Hoppas du funnit massor av inspiration "over there"
Du har ju alltid varit en stor inspiration för mig och jag glömmer aldrig när vi var hem till dig och jag fick se ditt scraprum. Jag var ju nybörjare då och inte så utrustad men nu...hm man kan ju säga att jag kommit en bit på väg.

Ditt kort är underbart fint med flera snygga detaljer som vanligt.

Ha det gott, kramen

2012-10-30 @ 20:50:43
URL: http://maria-miamaria.blogspot.com
Postat av: Helena

Varje gång jag ser häftklamrar eller sydda sicksackmönster i kort så tänker jag, det ska jag göra nästa gång. Men så glömmer jag det när jag väl sitter med ett påbörjat kort framför mig. Tror mitt närminne är för kort för att lyckas fånga upp inspiration ;) Skoja bara ;)
Blir naturligtvis inspirerad när jag ser vad andra skapar. Samtidigt är jag rädd att jag ska härma för mycket så det inte känns som mitt egna.
Ledsen att jag missade höstmässan men då var man på kryssning. Får hålla tummarna att det ordnas fler mässor nästa år.
Mvh Helena

2012-10-31 @ 06:28:35
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: KatarinaR

Inspiration hittar jag framförallt i olika bloggar och hos svensk scrapbooking, men även i tidningar och på mässor och scrapträffar. Här hos dej hittar jag alltid nya idéer och uppskattar att du bjuder på olika små tips, som idag att fästa spets med biltematejp. Ha det bra! ps. Fint kort!

2012-10-31 @ 08:42:04
URL: http://katarinaspyssel.blogg.se
Postat av: Susy

Så härligt snyggt kort, Åsa!
DU inspirerar mig så mycket med din underbara färgläggning!

STOR KRAM till dig vännen!
Tänker på dig just nu!
SUSY

2012-10-31 @ 11:17:14
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Frida

Jättefint, som vanligt :)

2012-11-02 @ 11:29:00
URL: http://fridisbilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0