22 Januari -11 Scraplust...

Jag har funderat på scraplust. Det är flera av mina vänner som i perioder inte har lust att scrappa, och det gör mig nyfiken på en del frågeställningar.
Vad beror det på att man inte har lust?
Hur kan man komma ur det, hur ska man hitta lusten att vara kreativ igen?
Vad är det som får en att må så bra, när man väl sätter sig och gör ett kort eller en layout?
Vad är det som inspirerar en till att vilja skapa?
Är det lättare att hitta inspirationen och lusten om man skapar tillsammans med sina vänner?
Jag vet inte svaren på alla dessa frågor, men det är intressanta tankegångar tycker jag.

Jag har inte heller sprudlande kreativitet varje dag, men det drar i mig varje dag att sätta mig vid pysselbodet och plocka med mina saker. Oftast tar jag mig tid att måla ett motiv eller pilla med detaljer på ett kort som inte är helt färdigt. Det ger mig lugn och ro en stund, och tankarna får flyga fritt ett tag.
Jag anser att få skapa är som balsam för själen - oavsett om det blir ett resultat man vill visa för andra eller inte.
Misslyckanden är bara hållplatser på vägen.
Jag hoppas att ni alla får en lugn och skön scrapstund under helgen, och att ni har lusten att skapa.



När Magnolia släppte sina nya stämplar den här gången, beställde jag ett gäng från Hannas Pysselstuga så fort jag såg dem i shopen. Sen ångrade jag mig, för jag hade inte beställt en enda killstämpel. Då fick jag tag i den här söta och blyga killen på Pysseltagen. Han är ju bara för go.
* Jag har färglagt honom med promarkerpennor och skuggat med polychrompennor. Jag gillar den tekniken för att få till skuggorna och djupet. Det tar inte lång tid, och det ger sån fin effekt.
* Runt ett par av hörnen på motivet har jag stämplat med Magnolias hörnstämpel Love. Den fanns med i klubbkitet, men finns även som lös stämpel att köpa nu.
* Texten är också från klubbpaketet, och även den finns som lös stämpel nu.
* Papperet är från Magnolia, köpte det på en mässa för ett bra tag sen. Vet inte vad det heter.
* Spetsen är en av mina favoriter just nu. Jag har köpt den på en liten inredningsaffär här i stan, Tant Elwira.

Ha en fin helg ♥
Tack alla ni som skriver en kommentar!



Kommentarer
Postat av: Sofia/Jozie

Börjar från slutet! :D Tant Elwira, är det någon ny affär?

Ibland behöver man ju ett kort NU och vid en genomgång av mina färdiga så finns det typ inget som passar en kille... Så pojkkort är bra kort! Det du har gjort är ju superfint! Jättefin stämpel! Jag blev ju kär i distresser när jag fick prova dina. Promarkers + polychromos blir superbra!

Angående dina frågor i början... Jag är ju en sån som tappar lusten ibland. Vet inte varför... Kan nog vara för att det är så mycket annat att göra i perioder, att det är sommar och varmt o jag prioriterar att vara ute i stället. Ja, typ så kanske! Men att skapa tillsammans med andra är det absolut roligaste tycker jag! Jag älskar att åka på pysselträff!

Lång kommentar! :) Ha det bra vännen!

KRAM!

2011-01-22 @ 10:03:36
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Elisabet

Tänkvärda ord om att låta tankarna flyga fritt när man skapar!

Som vanligt ett jättefint kort!

2011-01-22 @ 15:37:20
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: MormorMargareta

Om inspiration att scrappa: jag tycker det är lite som att meditera. Sätter mig en stund vid scrapbordet, helst varje dag. Ibland finns det nåt påbörjat att "flytta runt lite", ibland har jag en ny idé och ibland ingen id´e alls. Då får jag börja med att "städa" lite och plocka bland mina papper. Det räcker oftast för att komma igång.

Pysselträffar: JA TACK!!! Roligt och inspirerande, men det är inte då jag "skapar" som bäst - men får alltid inspiration och idéer av vårt härliga gäng!!

Om ditt kort: som vanligt ett ljuvligt kort; färger, upplägg och detaljer. Jag njöt!!! Kram!

2011-01-22 @ 17:43:43
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Therese

Underbart kort!

Jag har pysslat en massa idag med layouten inför scrapkryssningen. Ska bli så spännande att hålla en kurs men även nervöst.

Stor Kram ♥

2011-01-22 @ 18:29:22
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0