8 Maj -10 Morkarla nästa....



Magnolia har släppt nya stämplar, en hel del söta små älvor. Här har jag använt promarker Sunkissed pink till klänningen, och Tan till håret. Skuggat med polychrompennor och suddat runt med lösningsmedel (MCP teknik). Jag gillar när det blir lite skitigt och får lite djup. Jag har fått åtskilliga mail om hur man gör för att få till skuggorna, och det är inte lätt att förklara i text - men det är inte så svårt.
Jag målar först hela motivet med promarkers, sen skuggar jag med en brun nyans polychrom runt kanterna, tar lösningsmedel i en stompf och snurrar runt kanterna tills jag är nöjd. Vill man ha det mörkare, använder man en mörkare polychrompenna. Walnut brown är en favorit, ibland har jag även lite svart på slutet längst ut.
Dessa underbara papper köpte jag hos Pappersvinden när jag var på mässan i Avesta för ett par helger sen....det glittrar om det småblommiga.

Idag bär det av mot Morkarla, det ska bli riktigt skoj! Scrapträff och lite shopping hos Inkywings som har butiken med sig.
Ha en fin helg allihop!


Kommentarer
Postat av: Kimsan

Hoppas att du får en trevlig pysseldag!!!!

2010-05-08 @ 07:42:25
URL: http://kimsanspyssel.blogg.se/
Postat av: Cath.

Vilket underbart kort! De nya Magnoliorna är supersöta! Mina nyaste har jag inte ens packat upp... hoppas få tid till lite stämpling i helgen!

Ha så trevligt på träffen! Jag ska faktiskt också på träff idag, ska bli så mysigt!

Kram och trevlig helg!

2010-05-08 @ 07:42:39
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Gertrud

Ja du Åsa, fint kort som vanligt. Tack för tipset med skuggningar, du får alltid till det så snyggt. Jag tror du får en härlig dag. Kram Gertrud

2010-05-08 @ 09:41:11
URL: http://gertrud-olofsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0