23 Maj -10 Vårens sista scrapträff...

Igår hade vi vårens sista scrapträff, lite vemodigt känns det allt. Nu dröjer det ett bra tag tills vi ses igen.
Vi är ett härligt gäng tjejer som träffas i min kvarterslokal och scrappar och skrattar från morgon till nästan natt.
Igår hade jag gett dem en utmaning. Alla skulle ta med ett kit som innehöll:
*bazzill 30x15
*bazzill 15x15
*två mönstrade papper 15x15
*4 blommor
*4 brads
*30 cm band eller spets
*två valfria dekorationer
* 1 valfritt motiv
Sen drog vi lott om vem som skulle få vilket paket.
Jag hade tänkt knäppa kort på det kit jag fick, men det glömde jag totalt bort. Så här blev iallafall resultatet.



Det var roligt att skapa med andra saker än de jag brukar, de här papperena hade jag aldrig sett förr t.ex.
Motivet är ju en favorit, så det var också kul.






Här har jag klippt rent stämpeln rätt rejält. Hon hade massor av prickar i ansiktet när hon flyttade hem till mig. Jag gillar ju inte prickar i ansiktet, vill hellre rita dit vita själv. Två stjärnor fick va kvar, resten gick bort.
Tagen är stämplad med en fin blomswirlstämpel som jag köpte på scraploppis när jag var i Morkarla för ett par veckor sen. Älskar den!



Jag fick låna ett motiv av en vän som var med på träffen, visst är den här tjejen fin!
Jag tror den stämpeln heter Mo Manning.




Den här har jag fått uppstämplad av en scrapnätvän, det är samma märke.
Här har jag använt blomswirlen på hörnorna av kortet, den är användbar till mycket.

Ha en fortsatt fin helg.
Vi hade strålande sol igår när vi satt inne hela dan, idag öser regnet ner...det känns ju lite trist.







Kommentarer
Postat av: Elisabet

Hej ja mycket trevligt igår. Så många fina kort du hann. Ja utmaningen var kul, gärna fler gånger. Kram

2010-05-23 @ 09:50:20
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Maria Ammar

Hej!

Vad många superfina kort du gjort!

Får nog lägga ned min egen blogg snart... Hinner ingenting och i sommr blir det jobba. ;)

Saknar att pyssla, men plånboken blir glad! ;P



Kram Maria

2010-05-23 @ 13:19:16
URL: http://mariaammar.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Underbara kort!!

Swirlen är jättesnygg - där gjorde du ett riktigt fynd!

Vilken rolig idé att byta paket med varandra. Det måste vara en riktig utmaning.

2010-05-23 @ 13:58:59
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Gertrud

En sådan rolig utmaning, och du lyckades riktigt bra. Söta motiv och swirlen du fyndade är såå snygg. Jag avundas dej för du har så fina bladstansar. Jag vill också ha! Var hittar du dem? Ha en skön sommar, men jag hoppas vi ses i bloggarna. Kram Gertrud

2010-05-23 @ 19:07:05
URL: http://gertrud-olofsson.blogspot.com
Postat av: Inga Larsson

Så underbart fina kort igen.Du är helt otrolig att få till det. Även studentkorten i var jättefina

Kram // Inga

2010-05-23 @ 19:12:35
Postat av: Therése

Vilken rolig idé det där med att byta paket! Dina kort är kanonfina precis som vanligt, jag gillar klock- och almenakstämpeln, vart kommer de ifrån??

du har så många härliga detaljer som jag gillar det där lilla extra som gör helheten:0)



Ha det så bra!!



Therése

2010-05-23 @ 21:51:18
URL: http://minpysselhorna.blogspot.com
Postat av: lenislenis

Såmånga fina kort du gjort! Imponerad över att du h inner så mkt på en dag :)

Gillar motiven från Mo Manning, de får jag nog spana efter ;)

2010-05-24 @ 13:05:27
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Margareta

Vilken fin sida och vad duktig du är!!!!Här får jag massor av inspiration!

2010-05-25 @ 10:42:52
Postat av: Nutte

Så fina kort!!! och så många! Skulle oxå vilja göra fler. Men jag går i skolan och det är mycket annat på fritiden som lockar. =)

2010-05-29 @ 07:52:06
URL: http://nuttespyssel.blogspot.com
Postat av: Lisa

Riktigt fina kort (som vanligt ;o) )!

Jag gillar verkligen stämpeln med Tilda och de små stjärnorna! Mysig!

Och känner även igen att få ta bort en del överflödiga prickar från Magnolias stämplar ;o)



Ha en fortsatt skön helg!



Kramar Lisa!

2010-06-06 @ 11:37:40
URL: http://www.softangelwings.blogspot.com
Postat av: Maja

hej jag bara undrar vart får du tag på stämplarna? finns det nått stätte på internet som man kan beställa på???

2010-06-15 @ 12:11:16
Postat av: Åsa/asamia

Jag beställer mina Magnoliastämplar från Hannas pysselstuga eller Stämpelgården - de har massor av fina Magnoliamotiv. Andra motiv hittar jag också på nätet, på olika scrapwebshopar.

2010-06-15 @ 13:32:03
URL: http://asamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0