27 Februari -10 Vilken vinter!

Vilken vinter vi har, snön bara vräker ner dag efter dag. Vi bor i ett vintervitt landskap som mer ser ut som fjällen än som Gävle. Mysigt, men jobbigt också med alla tak som behöver skottas. Nu börjar det bli blötsnö och det är tungt att få bort. Snart har vi nog våren här, och detta är ett minne blott ;0)



Jag har haft turen att få tag i de söta CC design-stämplarna. Köpte på mig två stycken av en tjej på Scrapforumet. Visst är hon söt!
Min kamera är inte riktigt bra just nu ( eller är det jag som inte kan fota kanske *fniss), fotona blir konstiga - men ni får stå ut.



Det här kortet är mer aprikost än gult, men det syns ju inte här.
Massor av glitterlim på detaljerna, syns inte heller...suck!
Texten har jag skrivit ut på datorn. Jag skriver ut på samma sorts papper som jag stämplar på. Funkar jättebra i min skrivare. Sen stansar jag ut med spellbinder i den form jag vill ha.



Nya lilla hÄnglan med brevet fick va med på detta kort. Hittade ett supergammalt papper från när jag började scrappa för över 5½ år sen....älskar detta papper! Noterna på tagen har jag stämplat dit med en distressdyna Walnut stain. Den dynan gillar jag, använder den så ofta att den alltid ligger framme på bordet. Jag använder den till alla noter, swirlar och små detaljer. Man kan även chalka kanter med den.

Hoppas ni får en underbar helg, det ska jag ha! Jag älskar helgerna, när man får bestämma själv vad man vill fylla dagarna med. För min del blir det nog en hel del scraptid i helgen, plus lite virkande tror jag.
♥ ♥ ♥


Kommentarer
Postat av: MammaMargareta

Härligt med helg och scraptid - det vet jag att du saknat i all snöskottning!! Vi gillar ju snö, du och jag, men att skotta blir till slut too much ;o) Jättefina kort du fixat, som vanligt! Blir så inspirerad där jag sitter med min förkylning Ser fram mot nästa lördags scrappande - då ska jag va' FRISK!!

2010-02-27 @ 16:20:28
Postat av: Linda

Åh...stämpeln på det översta kortet är för sööööt! Finns det ingen butik som har de?



Underbara kort...det är kul när man hittar gamla papper :)

Här smälter snön, men vi har varit förutseende och skottat på garage och altantaket. Däremot har inte många av grannarna tänkt likadant, så de kämpar för fullt nu istället.



Kram

2010-02-27 @ 17:11:18
URL: http://citronlimespyssel.blogspot.com
Postat av: Therese

Tre underbart söta kort!!!

Massa kramar ♥

2010-02-27 @ 18:51:36
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: Kimsan

Underbara kort!



2010-02-27 @ 21:14:04
URL: http://kimsanspyssel.blogg.se/
Postat av: Louise

Jättefina kort, Åsa!

Jag hoppas som du att våren snart är här.:)

Inte alls svårt att förstå att du älskar det där mönsterpappret. ;) Det var väldigt snyggt.

Kram

2010-02-27 @ 21:36:05
URL: http://louise-pinkscrap.blogspot.com
Postat av: Fredrica

Du gör så fina kort - som alltid!



Kan ju säga att Skåne inte heller är sig vinterlikt - nu har det varit plusgrader några dagar, så det har börjat slaska rejält (med bl a nedfallande snö från taken som följd) men nu hotar de med kallt igen nästa vecka.

2010-02-27 @ 23:38:41
Postat av: alina

Very beautiful cards, Asa, I love your flowers and your colouring!

Hugs, Alina

2010-02-28 @ 09:08:31
URL: http://simmcards.blogspot.com
Postat av: Lena

Härliga kort. Ja, vintern har varit lång med mycket snö!

2010-02-28 @ 16:45:37
URL: http://lenadalesjo.blogg.se/
Postat av: Helena

Jättefina kort.=)

Magnolian på mittenkortet är så söt....vill ha.=)

Vi har mer snö än någonsin men än så länge är det minusgrader så det är ingen tung snö.

Ha en skön kväll min vän!

Kram

2010-02-28 @ 17:50:24
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Veronika

Jaa nu väntar vi med spänning när pyret ska komma :p Måste försöka ta mig upp till dig och få lite undervisning i mcp tekniken :p

2010-02-28 @ 18:23:41
URL: http://veronikakaptens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0