8 December -10 Kortmakarträff i en källare...

Vintern har kommit med massor av snö, och kallt som 17 är det ute.
Det är vackert med all snö, men jag hade nog hellre haft tre minus än runt arton.
Nu till helgen skulle det ha varit en scrapträff i Morkarla, men den blev tyvärr inställd. Min mamma, som skulle varit med för första gången, blev hemskt besviken - liksom oss andra. Hon bestämde sig för att göra en egen träff, i sin källare, för oss som skulle åkt i samma bil. Vi träffades förra helgen, och hade jättetrevligt.
Vi fick god mat, efterätt, frukt och fika...och massor av skratt förstår, precis som det brukar vara när vi träffas.
Jag fick till en del kort, och ni ska få se några av dem nu.



När vi kom, låg det ett kuvert på varje plats. I kuvertet låg papper som min mamma köpt i London när hon var dit nyligen. Hon hade dessutom stoppat ner lite dekorationer. Vi fick skapa vad vi ville av det vi fick.
Jag använde en stämpel från hÄnglar&stÄnglar som vi fick på träffen i Avesta i höstas.



Detta kort är också gjort med papper från London. Underbart fina!
Stämpeln är från hÄnglar&stÄnglar, från förra julen.
Snöflingorna som jag stämplat runt kortet är från Magnolia.



Jag har maskat ihop bocken och tjejen som sitter med en lykta. Båda från Magnolia.
Detaljer av stickles runt skylt och mönsterpapper. Jag har fått en ny favorit - Platinum, tycker den passar så bra till mina murriga kort. Texten är utskriven på datorn.

Fler kort kommer en annan dag.
Välkommen åter!


Kommentarer
Postat av: Linda - Pysselbus

Superfina kort!! Läckert med bocken sådär! Tycker det blir alldelens för sällan man använder den! Massa snygga detaljer var det på alla korten i alla fall och som vanligt perfekt färglagt!



Härligt med lite pysselträff!! Får se om vi får ihop något datum efter jul men det ska väl inte vara omöjligt?!?



Ha det så bra!



Kram



Linda

2010-12-08 @ 20:35:46
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: MammaMargareta

Kul att se några av korten från i lördags. Jättefina, som vanligt. Du fick ju också lite' utmaning med papper som inte var i din vanliga stil ;o)

Roligt att ni ville komma! Det blev ju en härlig träff, trots att vi aldrig fick komma till Morkarla. Hoppas det blir en träff där i vår i alla fall.

2010-12-08 @ 21:13:57
Postat av: Maritha

OJ så snygga kort du gjort!! Fast det gör du ju alltid ler det är så kul att titta in till dej och få se alla dina fina kort....=)



ha det så bra

Kram kram Maritha

2010-12-08 @ 21:42:46
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

3 superfina kort du gjort Åsa!

Vilket trevligt initiativ din mamma tog och fixade en egen träff hemma hos sig!

Och jättegulligt med de små kuverten med papper och dekos som ni kunde pyssla med :)

Jag måste utnämna mittenkortet till min favorit denna gången. Gillade upplägg och färger lite extra i det kortet :)



Må gott!!

KRAMAR Petra

2010-12-09 @ 09:47:54
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hej Ja en toppen dag blev det. Jättefina kort =)

2010-12-09 @ 20:19:53
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Mia

Tack så jättemycket för det fina julkortet! :)

Kram från Mia med familj

2010-12-13 @ 21:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0